پیام مهم انتشار خبر رد صلاحیت روحانی به اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان منتقد

البته با اعلام موضع شورای نگهبان مشخص شد این خبر کذب است و نسبتی با واقعیت دارد و تنها عملیات روانی ستاد بحران آفرین برخی کاندیداها بوده است، اما واقعیت آن است که اگر چنین امری محقق می شد، چه بسا بهترین خدمت به اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بود، چرا که بدون زحمت آنها را به اجماع می رساند.
 
  
با قوت گرفتن احتمال ائتلاف عارف و روحانی به نفع حسن روحانی، از ابتدای این هفته خط خبری گسترده ای در برخی رسانه های تندروی مدعی اصولگرایی برای تفرقه افکنی و به نتیجه نرسیدن این ائتلاف دنبال شده است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»؛ در این خط خبری که بعد از حضور موفق روحانی در مناظره آخر و رشد قابل توجه جایگاه او در نظرسنجی ها پیگیری شده، از یک سو از طرف نزدیکان عارف هرگونه ائتلاف تکذیب و از سوی دیگر در یک چرخش آشکار رسانه های تندرو که بعضا با پول بیت المال اداره می شوند، به تعریف از عارف و پررنگ کردن او می پردازند که البته قصدشان تقویت عارف نیست، بلکه تضعیف ائتلاف اصلاح طلبان معتدل و منتقدین وضع موجود است.

در همین راستا روز گذشته سخنرانی تند و تیز روحانی بعد از وقایع 18 تیر 78 در یکی از همین خبرگزاری ها بازنشر شد و روزنامه کیهان هم با سینه چاکی برای دکتر عارف، از حذف او توسط کارگزاران گله کرد.

این تلاشها که برای رقبای اصولگرایان باید نشان دهنده رویکرد درست که همان وحدت و ائتلاف است، باشد، ظاهرا هنوز نتیجه نداده و شب گذشته دقایقی به بامداد، خبرگزاری فارس و خبرگزاری مهر، از بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی در شورای نگهبان و احتمال رد صلاحیت او به خاطر آنچه "حمایت از سران فتنه در جلسات سخنرانی، افشای اطلاعات نظام و حرکات ضد امنیتی همچون همایش حامیان روحانی در جماران و حرکات خیابانی مانند همایش ورزشگاه شهید شیرودی" خبر دادند.

این در حالی است که اگر واقعا افشای اطلاعات نظام موضوعیت داشته باشد، شاید این ایراد را بیشتر بتوان به جلیلی و ولایتی گرفت و حرکات خیابانی هم در نامزدهای دیگر بیشتر بوده، به ویژه که ظاهرا تامین امنیت و کنترل همایش روحانی در ورزشگاه شیرودی نیز به ناجا و ماموران امنیتی داده شده بود و بدون مشکل خاصی برگزار شد.

البته با اعلام موضع شورای نگهبان مشخص شد این خبر کذب است و نسبتی با واقعیت دارد و تنها عملیات روانی ستاد بحران آفرین برخی کاندیداها بوده است، اما واقعیت آن است که اگر چنین امری محقق می شد، چه بسا بهترین خدمت به اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بود، چرا که بدون زحمت آنها را به اجماع می رساند.

البته زمانی که  شورای نگهبان دست به رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی می زند، رد صلاحیت روحانی 3 روز مانده به انتخابات امر ناممکنی نیست.

اما ظاهرا کسانی که این خبر را تولید کرده اند، به این فکر نکرده بودند که در صورت انجام این اقدام و واکنش حسن روحانی و هوادارانش نظیر آیت الله هاشمی، عملا بدون چانه زنی اجماع بر روی عارف شکل خواهد گرفت و این امر قطعا به سود اصولگرایان نخواهد بود.

ظاهرا امروز صبح خبرگزاری فارس خبر دیشب خود را حذف کرد و شورای نگهبان هم موضوع را از اساس تکذیب کرد.

اکنون بسیاری از اصلاح طلبان علت شکست خود و زمامداری 8 ساله احمدی نژاد عدم اجماع خود در آن انتخابات می دانند و اگر این بار برخی جریان ها (که البته نسبتی با اصولرگایی ندارند) با اهرم رد صلاحیت آنها را به اجماع برسانند، چه بسا بزرگترین خدمت را به آنان کرده اند!

این خبرسازی ناکام البته نشان می دهد ستاد پشت پرده جریان های افراطی با توجه به برآوردهایی که دارند، توفیق طرف مقابل در صورت ائتلاف را بسیار بالا می دانند، امری که ستادهای عارف و روحانی و همچنین کسانی که ساده انگارانه قهر با صندوق های رای را تجویز می کنند، باید به آن توجه کنند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد