عارف: طرفداران اصلاح‌طلبی پای صندوق‌های رای بیایند

محمدرضا عارف در جمع مردم ایلام اظهار کرد: ایلام در طول 8 سال دفاع مقدس نقشی ماندگار از خود به یادگار گذاشت بطوری که مردم این دیار نه تنها استان را ترک نکردند بلکه میزبان معاودینی شدند که رژیم بعث موجب آوارگی آنان شد اما محروم مانده است و باید مردمان نجیب این دیار طعم خوش پیشرفت را بچشند.  وی با طرح این سوالات که «چرا شهروند ایلامی و کسی که در این استان زندگی می‌کند باید برای انجام یک (ام .آر. آی ) ساده راه استان‌های دیگر را در پیش بگیرد؟» و یا «چرا ایلام با داشتن پتانسیل‌های عظیمی مانند دامپروری از نرخ بیکاری بالایی رنج ببرد؟» گفت: برنامه ما توسعه درمان در استان‌هایی مانند ایلام و شکوفا کردن پتانسیل‌هایی مانند دامداری است و ایلام باید به قطب دامپروری تبدیل شود.


وی ایجاد زیر ساخت‌های لازم در زمینه گردشگری را از دیگر برنامه‌های دولت احتمالی خود عنوان و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و درست می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه استان بخوبی بهره گرفت و اشتغالزایی کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «متاسفانه در ایلام ناهنجاری‌های زیادی دیده می‌شود» ادامه داد: با نگاه فرهنگی باید این ناهنجاری‌ها به هنجار تبدیل شوند.

وی «رونق فضای کسب و کار ، تقویت آموزش عالی و حل مشکل مسکن جوانان و ایجاد اشتغال» را از مهمترین برنامه‌های خود عنوان و تصریح کرد: تجربه نشان داده است که اساس تفکر اصلاح‌طلبی توجه به مشکلات معیشتی مردم، پذیرش مسوولیت در مورد کارهای خود و عمل به وعده‌هاست.

وی «ایجاد سالانه 700 هزار فرصت شغلی و توجه داشتن به مسائل زیست محیطی از جمله گرد و غبار» را از تعهدات خود عنوان و تصریح کرد:تورم را با کنترل دولت و عدم ولخرجی در آن و حاکمیت انضباط مالی و ساختار اقتصادی بر دولت کنترل خواهم کرد.

عارف با بیان این‌ اعتقاد که «نتیجه قانون هدفمندی یارانه ها دادن 45 هزار تومان بصورت ماهانه و گرفتن 55 هزار تومان از مردم در قبال کالاهای اساسی بوده است» گفت: کجای این قانون توانست به بهداشت و تولید کمک کند؟

وی ادامه داد: پیشرفت استان‌های محروم و مرزی در اولویت کاری من خواهد بود و ایلام را دوباره ایلام می‌کنیم و همه وعده‌های خود را عملی خواهیم کرد و نشان خواهیم داد که حرف اول و آخر را باید در همه زمینه‌ها مردم بزنند و نگاه فرهنگی به فرهنگ خواهیم داشت و سیاست را از آن خواهیم زدود و از همه ظرفیت‌های قانون اساسی برای مردم‌سالاری بهره خواهیم گرفت و به نظر و آرای مردم احترام می‌گذاریم و تفتیش عقاید نخواهیم کرد؛ چراکه در قانون اساسی «آزادی» در کنار حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی قرار گرفته است و با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان آزادی مردم را سلب کرد.

وی با بیان این‌که «قانون اساسی را به عنوان میثاق ملی پذیرفته و خود را موظف به اجرای آن می‌دانم» تصریح کرد: با توجه به مدت زمان باقی مانده تا انتخابات در بیانیه‌های گوناگون دغدغه‌های امروز اقشار مختلف مردم مانند معلمان، کشاورزان و ... را خواهم آورد و قول می‌دهم در دولتم تشکل‌های مردمی زمینه لازم را برای فعالیت بیابند و احساس خفقان نکنند.

عارف ادامه داد: در طو ل 8 سال اصلاحات نشان داده‌ایم که به عهد خود با مردم وفادار هستیم و بر این وفاداری باقی مانده‌ایم.

وی با بیان این‌که «اگر مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند اصلاحات پیروز خواهد شد» انتظار خود را از طرفداران اصلاحات این‌گونه بیان کرد: پای صندوق‌های رای بیایید ، رای ندادن اعتراض نیست بلکه عقب نشینی است و ما باید در صحنه حضور پیدا کنیم تا دوم خرداد دیگری خلق شود و اخلاق‌مداری و عقلانیت حاکم گردد.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبی حذف شدنی نیست و با پیروزی این تفکر استان‌های مرزی روی ریل توسعه قرار خواهند گرفت و پدران ایرانی بخاطر مشکلات معیشتی شرمنده فرزندان خود نخواهند شد؛ چرا که هم اکنون سن ازدواج بالارفته و ناهنجاری‌ها از جمله اعتیاد بلای جامعه ما شده است.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت برنده شدن با استفاده از نخبگان، دولتی را تشکیل خواهیم داد که با عملکرد درست شرمنده جوانان نشویم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد