کاندیدای اصلاح‌طلب: دروغ نخواهم گفت؛ هرگز

 امام جمعه قزوین گفت: دکتر عارف را جزو افراد اخلاقمدار می‌دانم که با درایت در حوزه کشورداری از تجربه خوبی برخوردار است.

محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای ورود به شهر قزوین با امام جمعه این شهر دیدار کرد. آیت‌الله باریک‌بین در این دیدار ضمن تاکید بر اخلاقمداری در انتخابات اظهار داشت: قبل از اینکه آقای عارف وارد عرصه انتخابات شوند، شناخت کمی نسبت به وی داشتم ولی پس از مشاهده برنامه‌های تلویزیونی وی، شناختم نسبت به عارف دقیقتر شده است. امام جمعه قزوین ادامه داد: عارف را جزو افراد اخلاقمدار می‌دانم که با درایت در حوزه کشورداری از تجربه خوبی برخوردار است، عارف جزو سرمایه‌های کشور است.

عارف پس از دیدار با امام جمعه قزوین بر سر مزار شهدای این شهرستان حاضر شد و نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد. معاون اول دولت اصلاحات در جمع پرشور مردم این شهردر مسجد رسول اکرم (ص) در خصوص صحبت‌های اخیرش در جمع دانشجویان تاکید کرد: من به همه صحبت‌هایی که در این مدت در دانشگاه‌ها زده‌ام بی آنکه دوباره بگویم، متعهد هستم. متعهد هستم که فضا را برای رشد، اعتلا و حضور شما در عرصه‌های مختلف فراهم کنم.

مردم شهر قزوین بخصوص جوانان این شهر در هنگام ورود عارف به مسجد حضرت رسول اکرم(ص) با شعارهایی نظیر "صلی علی محمد منجی ملت آمد"،"درود بر خاتمی ،سلام بر عارف"،"عارف-روحانی ائتلاف ائتلاف "، و خواندن شعار یار دبستانی من از کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند.

عارف افزود: ما آمده‌ایم برای پی‌گیری مطالبات به حق شما با منش اصلاح‌طلبی. مهم‌ترین ویژگی اصلاحات حرکت در چارچوب قانون با توجه به هنجارها و ساختارها و داشتن سعه صدر است.
معاون اول دولت اصلاحلات با تاکید بر اینکه مهمترین اصل بعثت پیامبر اخلاق است، تصریح کرد: اگر اخلاق را رعایت کنیم پیروز میدان هستیم و هرگز نخواهیم گفت که هدف وسیله را توجیه می‌کند.بخشی از مشکلاتی که الان جوانان با آن رو به رو هستند ناشی از عم رعایت اخلاق است که نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم شده است.

عارف با اشاره به اینکه باید باور داشته باشیم که درغگو دشمن خداست، خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف‌هایی که داشته‌ایم اعتماد مردم را از دست داده‌ایم اما باید این اعتماد عمومی را باز گردانیم چراکه ما به اتکای همین سرمایه‌های اجتماعی در صحنه‌های مختلف پیروز شده‌ایم. وی با یادآوری سحن امام در بهمن ۵۷ که با "اتکا به رای و نظر مردم دولت تعیین می‌کنم" بر ضرورت توجه مسئولان به نظرات مردم تاکید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اکنون بخش‌هایی که باید فرهنگی باشد مانند دانشگاه‌ها یا آموزش و پرورش، سیاسی-امنیتی شده است که باید این فضاها با نگرشی اخلاقی و نگرشی که پیرو تفکرات امام(ره) است،اصلاح شود. عارف با اشاره به اینکه خط فقر به ۴۲ درصد رسیده است، افزود:گرانی کمر شکنی وجود دارد و خط فقر را به ۴۲ درصد رسانده ولی ما باید با امید به آینده پیش رویم. من مشکلات مردم را درک می کنم چراکه اصلاح طلبی یعنی درک مردم. با مشکلات شما بیگانه نیستم و برای حل مشکلات شما آمده‌ام و برای مشکلاتتان مانند بیکاری، تورم و سایر مسائل برنامه دارم.

عارف با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه ها در کشور بد اجرا شد، خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها انگیزه ای بود که در همه دولت‌ها مطرح و در این دولت با اجرای این طرح قرار بود پنیر، تخم مرغ و شیر به سفره‌های مردم بیاید اما اینها از سفره‌های مردم حذف شد. معاون اول دولت اصلاحات گفت: چرا مردم باید ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی خود را بدهند و دولت فقط سی درصد بدهد؟ چراکه دولت موظف است ۷۰ درصد پرداخت کند نه سی درصد.

کاندیدای اصلاح‎طلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به طرح مسکن ماندگار ادامه داد: طرح‌های مسکن را بررسی کردیم و با برنامه مسکن ماندگار می خواهیم هر جوان خانه‌ای داشته باشد نه اینکه هر فرد به دنبال کرایه خانه‌ای ارزان باشد.

عارف در پایان در پاسخ به این شعار حضار که می گفتند عارف، روحانی، ائتلاف، ائتلاف، خاطرنشان کرد: این دو بزگوار یعنی آقای هاشمی و خاتمی در حال مطالعه و بررسی هستند که امیدواریم هر چه سریعتر در خصوص مطالبات شما به جمع بندی برسند. هنگام خروج دکتر عارف از مسجد جوانان وی را با خواندن سرود یار دبستانی و سر دادن شعار، "علی علی شعار ماست، عارف افتخار ماست" وی را بدرقه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد